برای قصاص قاتل دختربدحجاب اخیرآیا پرداخت نصف دیه واجبست؟

سوال : درقتل جنائی اخیرکه یک دختر بدحجاب و نیمه کشف حجاب "الهه " توسط یک مرد غیرانسان و وحشی به قتل رسیده آیا اولیاء دم الهه باید اول نصف دیه قاتل را پرداخت کنند؟

پاسخ : هرچند ماده 382 ق م ا میگوید اگرمردی عمداً زنی را به قتل برساند، اولیای دم زن اگربخواهندقصاص کنندباید نصف دیه کامل مرد را بپردازند لکن

الف) طبق تبصره ماده 551 ق م ا درجنایات عمدی، تفاوت دیه زن و مرد از صندوق تأمین خسارت‌های بدنی پرداخت میشود

ب ) طبق ماده 428ق م ا درمواردی که جنایت نظم و امنیت عمومی را برهم زند یا احساسات عمومی را جریحه‌دار کند(اگر اولیای دم توان پرداخت فاضل دیه را نداشته باشنداین مبلغ از بیت‌المال پرداخت می‌شود).

تذکر دلسوزانه: بانوان باشخصیت بزرگوار

با رعایت حجاب اسلامی ((95% خطر صدمه ازسوی خلافکاران را ازخود دور کنند))